Ana içeriğe atla

Eğitimin ve Toplumun Çöküşü Giriş

 

Eğitimin ve Toplumun Çöküşü
Giriş
Bugün okullarda yaşanan temizlik sorunları, çocukların tuvalete girmemek için kendilerini zorlamasına ve bazen karın ağrısı şikayetiyle velilerin aranmasına neden oluyor. Bu durum, çocukların okullarda toplum içinde davranış ve sorumluluklarını öğrenmelerinde ciddi sıkıntılar yaratıyor.

Öğrencilerin Davranışları
Ayrıca, çocukların hem öğretmenlerine hem de okul ve sınıf arkadaşlarına karşı acımasız ve saygısız olabilmesi durumu daha da kötüleştiriyor. Söz dinlemeyen, disiplin kurallarına uygun hareket etmeyen çocuklar, birbirlerinden örnek alarak öğretmenlerine zor anlar yaşatıyorlar. Bazen öğretmenlerin küçük uyarıları bile soruşturma konusu olabiliyor.

Eğitim Sistemi Sorunları
Eğitim sistemindeki bu çöküşün baş mimarı, ülkeyi yöneten siyasilerin yanlış politikalarıdır. Öğretmenler çok değerli olsa da, yanlış bir eğitim sistemine taraf olmaya zorlanmaları ve sistemin kısıtları karşısında çaresiz kalmaları oldukça üzücüdür. Çocuklara bir şey söylemeye ya da yönlendirmeye korkar oldular. Cahil velilerin insafına bırakılan öğretmenler, en ufak bir disiplin ve davranışta hemen soruşturma geçiriyorlar. Disiplinli ve idealist öğretmenler, çocuklara istedikleri eğitimi veremiyorlar. Biraz sert bir üslup kullansalar bile hemen soruşturma geçiriyorlar.



Toplumsal Etkiler
Bu durum, öğretmenlerin çocukların temel ihtiyaçlarına dahi yardımcı olma gerekliliğini doğuruyor. Örneğin, çocuk tedavi görüyorsa ilaçlarını içirip ders saatinde takibini yapıyorlar. Yeri gelir çocuklarımıza annelik ve babalık ediyorlar. Eğitime yeterli bütçe ayrılmadığı için birçok okulda temizlik, güvenlik ve etkinlikler için gerekli malzemeler veliler tarafından temin ediliyor. Okullarda idealist öğretmenler özellikle yıldırılmaya çalışılıyor. Bu çökmüş eğitim sisteminde, geleceğe yönelik planları olmayan kötü eğitim sisteminin kurbanları, toplum için birer tehlike haline geliyorlar.

Öğretmenlerin Özlük Hakları Sorunları ve Çözümleri
1. Sorun: Yetersiz Maaşlar ve Sosyal Haklar
   Çözüm: Öğretmen maaşları ve sosyal hakları iyileştirilmeli, ekonomik olarak desteklenmelidir.
2. Sorun: Disiplin ve Eğitim Yöntemlerinde Baskı
   Çözüm: Öğretmenlerin disiplin ve eğitim yöntemlerinde özgür olmaları sağlanmalı, velilerin baskısından korunmalıdır.
3. Sorun: Eğitim Materyalleri ve Kaynak Eksikliği
   Çözüm: Eğitim bütçesi artırılarak, ders araç gereçlerinin temini devlet tarafından karşılanmalıdır.
4. Sorun: Öğretmenlerin Güvencesiz Çalışma Koşulları
   Çözüm: Öğretmenlerin iş güvencesi sağlanmalı ve performansa dayalı değerlendirmeler objektif kriterlerle yapılmalıdır.

Diğer Eğitim Sorunları ve Çözümleri
1. Temizlik ve Hijyen
  Sorun: Okullarda hijyen koşullarının yetersizliği.
   Çözüm: Devlet tarafından yeterli bütçe ayrılmalı ve düzenli temizlik sağlanmalıdır.
2. Öğrenci Davranışları ve Sorumluluk
   Sorun: Çocukların toplum içinde davranış ve sorumluluklarını öğrenememesi.
   Çözüm:Rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetleri güçlendirilmelidir.
3.Eğitimde Fırsat Eşitsizliği
   Sorun: Kırsal ve kentsel bölgelerde eğitim kalitesinde farklılıklar.
   Çözüm: Eğitimde fırsat eşitliği sağlanmalı, her öğrenciye kaliteli eğitim imkanı sunulmalıdır.
4. dealist Öğretmenlerin Yıldırılması
   Sorun: İdealist öğretmenlerin eğitim sistemine katkılarının engellenmesi.
   Çözüm: İdealist öğretmenlerin desteklenmeli ve yıldırma politikalarına karşı korunmalıdır.



5. Kütüphanelerin Kullanımı
   Sorun: Çocukların kütüphaneleri özgürce kullanamaması ve kütüphane saatlerinin yetersiz olması.
   Çözüm: Okullarda kütüphaneler için özel görevliler atanmalı, kitaplar düzenli bir şekilde kategorilere ayrılmalı ve düzenlenmelidir. Evde ödev yapma sorunu yaşayan çocuklar için okul çıkışından sonra kütüphaneler üç saat daha açık olmalı ve bu süre boyunca çocuklar ödevlerini yapabilir veya kitap okuyabilir. Dijital platformların artışıyla kitap okumaya olan ilginin azalması nedeniyle kütüphanenin önemi sürekli vurgulanmalı ve öğrenciler kitap okumaya teşvik edilmelidir. Böylece okuma alışkanlığı kazandırılabilir.

Sonuç
Eğitim sisteminin çöküşüne ve toplumsal sorunlara çözüm bulmak için bugünden harekete geçilmelidir. Eğitim sisteminin iyileştirilmesi, toplumun geleceği için atılacak en önemli adımlardan biridir.
16.02.2035
Mesime Elif Ünalmış

"Her çocuk, geleceğimizin aynasıdır; onları doğru eğitmek, toplumun temel taşıdır."


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YARDIMLAŞMA

               YARDIMLAŞMA ⭐ Tayfun, diğer arkadaşlarıyla teneffüse çıkmış, okul bahçesinde oynuyordu. Etrafında durmaksızın koşturan çocuklara bakıyordu. Tayfun, sakin bir çocuk olduğundan genelde bir köşede oturup arkadaşlarını izliyordu. Tayfun, peşinde koşturan sınıf arkadaşının düştüğünü görünce yerinden fırlayarak yardıma koştu. Gökhan fena düşmüştü ve acı içinde kıvranıyordu. Hemen ardından nöbetçi öğretmen yetişti ve Gökhan'ın yardımına koştu. Öğretmen ambulansı çağırarak Gökhan'ın hastaneye gitmesini sağladı. Ambulansın gelmesini beklerken, komşulardan biri olan Tayfun'un annesi, Gökhan'a ve öğretmenlere yardımcı olmak için geldi. Tayfun, arkadaşı için çok üzülmüştü. O günden sonra, müdür bey çocukların kolektif oyunlar oynamaları için belli kurallar çerçevesinde güzel oyunlar oynamalarını teşvik edecek konuşmalar yaptı. Koşturmadan da güzel oyunlar oynayabileceklerini hatırlattı. Bu olay, Tayfun'un arkadaşlarına daha çok yardım etmeye ba...

KAVRAMSAL ÖYKÜLER

🌼  Sevgi🌼 Dilek, henüz 1. sınıfa gidiyordu. Sapsarı saçları ve mavi gözleriyle çok sevimliydi. Dilek, okulun açılmasıyla yeni arkadaşlar edinmiş ve okuluna iyice alışmaya başlamıştı. Yeni şeyler öğrenmek onu heyecanlandırıyordu. Okulu çok seviyordu ve arkadaşlarını da çok değerli buluyordu. Ancak en çok arkadaşı Semra'yı seviyordu. Semra'nın babası öğretmen olduğu için başka bir okula tayin olmuştu ve Semra'dan ayrılmak zorunda kaldı. Dilek bu duruma çok üzülmüştü. Ancak annesi durumu kabul etmesi için Dilek'i karşısına alarak durumu izah etti. Annesi, Dilek'in dilediği zaman Semra'yı arayabileceğini söyledi. Dilek bunun üzerine çok sevindi. O günden sonra bütün dikkatini okula vererek yeni şeyler öğrenmeye devam etti. Aradan geçen zaman içinde arkadaşlarını aramayı da ihmal etmedi. Dilek, yeni arkadaşlar edinmeye ve sınıfında daha aktif olmaya devam etti. Semra'yla da sık sık telefonla konuşarak bağlarını koparmadı. Okulda öğrendiği yeni bilgileri ve ya...

Hatay Depreminin İkinci Yıldönümü: Yıkımın ve Umudun İzleri

  Hatay'da depremin üzerinden iki yıl geçti. Ancak, bu doğal afetin açtığı yaralar hala sarılmayı bekliyor. Depremzedeler, yaşadıkları acıları ve çaresizlikleri unutamıyor. Onların hikayeleri, bizlere dayanışmanın ve insanlığın önemini hatırlatıyor. Depremde evlerini, sevdiklerini kaybeden insanlar, yeni bir hayat kurma çabası içinde. Bu zorlu süreçte, birbirlerine destek olarak ayakta kalmaya çalışıyorlar. Her şeye rağmen umutlarını yitirmeyen depremzedeler, yarınlara daha güçlü bakma arzusu taşıyor. Depremin getirdiği yıkımın ardından, hayatlarını yeniden inşa etmeye çalışan bu insanların sesine kulak vermek ve onların yaşadığı zorlukları anlamak, hepimiz için bir sorumluluk. Bir daha bu acıların yaşanmaması için, toplum olarak bilinçli ve duyarlı olmalıyız. Bu yıldönümünde, depremzedelerin acılarını ve çaresizliklerini unutmamak için bir kez daha hatırlatmak istiyoruz: Yaşananlardan ders çıkararak, gelecekte daha sağlam adımlar atmalıyız. Bu süreçte en önemli şey, dayanışma v...