Ana içeriğe atla

Okulda Temizlik ve Çevre Bilinci

 

Yaren, henüz 2. sınıfa gidiyordu. Bir gün öğretmeni, dinlenme dersinde onları okul bahçesine çıkardı ve kağıt, içecek kutuları ve çeşitli çöpleri toplamalarını istedi. Yaren, "Biz neden topluyoruz öğretmenim?" diye itiraz etti. Öğretmeni eğilerek Yaren'in gözlerine bakarak şöyle konuştu: "Yarenciğim, biz eskiden okul ve sınıf temizliğini birlikte yapardık. Bu, bizim çevre temizliği konusunda daha duyarlı olmamızı sağladı. Hayat bilgisi dersinde çevre bilinci konusunda işlediğimiz konuyu daha iyi anlamanız için bu görevi uygun buldum. Ayrıca, temizlik yapan çalışanlara karşı saygılı olmayı ve çevre bilincinin gelişmesini sağlamak için bugün okulumuzun bahçesini biz temizleyeceğiz."

Öğretmenin bu açıklaması Yaren'in çok hoşuna gitti ve arkadaşlarıyla birlikte temizlik yapmaya başladılar. Yaren, çöpleri toplarken fark etti ki, okul bahçesinde çevreye karşı duyarlılığı artıracak çok fazla atık vardı. Arkadaşlarıyla birlikte yoğun bir şekilde çalışarak bahçeyi kısa sürede temizlediler.

Öğle yemeğinden sonra sınıfa döndüklerinde öğretmen, günün sonunda çocuklardan günün nasıl geçtiğiyle ilgili bir hikaye yazmalarını istedi. Bu görev, Yaren ve arkadaşlarının çevre bilincini artırdı ve temizlik yapmanın ne kadar önemli olduğunu anlamalarını sağladı. Yaren, artık çöpleri doğru şekilde atıyor ve çevresini temiz tutuyordu. Bu deneyim, Yaren ve sınıf arkadaşlarının çevreye olan duyarlılığını artırdı ve onların daha bilinçli bireyler olmalarını sağladı.

Sonrasında, Yaren'in öğretmeni, çocuklara çevre bilincini geliştirmeleri için düzenli olarak benzer görevler vermeye devam etti. Yaren ve arkadaşları, okulda sadece bahçeyi değil, sınıfı ve koridorları da temiz tutmaya başladılar. Zamanla, bu alışkanlıkları evlerinde ve sokaklarında da uygulamaya başladılar. Yaren, çevre bilinci ve temizlik konusunda lider bir rol üstlendi ve bu davranışıyla arkadaşlarına örnek oldu.
   01.2.2025
Mesime Elif Ünalmış

Sorular ve Cevaplar

1. Yaren ve arkadaşları neden okul bahçesindeki çöpleri toplamakla görevlendirildi?
   - Öğretmenleri, çevre bilincini artırmak ve temizlik yapan çalışanlara saygı göstermek için onları bu görevle görevlendirdi.

2. Yaren, öğretmeninin açıklamasından sonra nasıl bir tepki verdi?
   - Yaren, öğretmeninin açıklamasını beğendi ve arkadaşlarıyla birlikte temizlik yapmaya başladı.

3. Yaren ve arkadaşları okul bahçesini temizledikten sonra ne yaptılar?
   - Okul bahçesini temizledikten sonra sınıfa döndüler ve öğretmenlerinin isteği üzerine günün nasıl geçtiğiyle ilgili bir hikaye yazdılar.

4. Yaren ve arkadaşlarının temizlik yapma alışkanlığı nasıl gelişti?
   - Öğretmenlerinin düzenli olarak verdiği benzer görevlerle, temizlik yapma alışkanlıklarını geliştirdiler ve bu alışkanlıklarını evlerinde ve sokaklarında da uygulamaya başladılar.

. Yaren'in çevre bilinci ve temizlik konusunda lider bir rol üstlenmesi nasıl bir etki yarattı?
   - Yaren, çevre bilinci ve temizlik konusunda lider bir rol üstlendi ve bu davranışıyla arkadaşlarına örnek oldu, böylece çevre bilinci artırıldı.
Not: Lütfen! Yazılarımı paylaşın ve  yazmamı istediğiniz konular varsa belirtiniz. Benden ne tür yazılar bekliyorsunuz, lütfen yorumlara yazın. Takipte kalın çünkü çok yakında birbirinden güzel, eğitici  yazılarımı diz değerli okuyucularımla paylaşacağım.

  


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YARDIMLAŞMA

               YARDIMLAŞMA ⭐ Tayfun, diğer arkadaşlarıyla teneffüse çıkmış, okul bahçesinde oynuyordu. Etrafında durmaksızın koşturan çocuklara bakıyordu. Tayfun, sakin bir çocuk olduğundan genelde bir köşede oturup arkadaşlarını izliyordu. Tayfun, peşinde koşturan sınıf arkadaşının düştüğünü görünce yerinden fırlayarak yardıma koştu. Gökhan fena düşmüştü ve acı içinde kıvranıyordu. Hemen ardından nöbetçi öğretmen yetişti ve Gökhan'ın yardımına koştu. Öğretmen ambulansı çağırarak Gökhan'ın hastaneye gitmesini sağladı. Ambulansın gelmesini beklerken, komşulardan biri olan Tayfun'un annesi, Gökhan'a ve öğretmenlere yardımcı olmak için geldi. Tayfun, arkadaşı için çok üzülmüştü. O günden sonra, müdür bey çocukların kolektif oyunlar oynamaları için belli kurallar çerçevesinde güzel oyunlar oynamalarını teşvik edecek konuşmalar yaptı. Koşturmadan da güzel oyunlar oynayabileceklerini hatırlattı. Bu olay, Tayfun'un arkadaşlarına daha çok yardım etmeye ba...

KAVRAMSAL ÖYKÜLER

🌼  Sevgi🌼 Dilek, henüz 1. sınıfa gidiyordu. Sapsarı saçları ve mavi gözleriyle çok sevimliydi. Dilek, okulun açılmasıyla yeni arkadaşlar edinmiş ve okuluna iyice alışmaya başlamıştı. Yeni şeyler öğrenmek onu heyecanlandırıyordu. Okulu çok seviyordu ve arkadaşlarını da çok değerli buluyordu. Ancak en çok arkadaşı Semra'yı seviyordu. Semra'nın babası öğretmen olduğu için başka bir okula tayin olmuştu ve Semra'dan ayrılmak zorunda kaldı. Dilek bu duruma çok üzülmüştü. Ancak annesi durumu kabul etmesi için Dilek'i karşısına alarak durumu izah etti. Annesi, Dilek'in dilediği zaman Semra'yı arayabileceğini söyledi. Dilek bunun üzerine çok sevindi. O günden sonra bütün dikkatini okula vererek yeni şeyler öğrenmeye devam etti. Aradan geçen zaman içinde arkadaşlarını aramayı da ihmal etmedi. Dilek, yeni arkadaşlar edinmeye ve sınıfında daha aktif olmaya devam etti. Semra'yla da sık sık telefonla konuşarak bağlarını koparmadı. Okulda öğrendiği yeni bilgileri ve ya...

Hatay Depreminin İkinci Yıldönümü: Yıkımın ve Umudun İzleri

  Hatay'da depremin üzerinden iki yıl geçti. Ancak, bu doğal afetin açtığı yaralar hala sarılmayı bekliyor. Depremzedeler, yaşadıkları acıları ve çaresizlikleri unutamıyor. Onların hikayeleri, bizlere dayanışmanın ve insanlığın önemini hatırlatıyor. Depremde evlerini, sevdiklerini kaybeden insanlar, yeni bir hayat kurma çabası içinde. Bu zorlu süreçte, birbirlerine destek olarak ayakta kalmaya çalışıyorlar. Her şeye rağmen umutlarını yitirmeyen depremzedeler, yarınlara daha güçlü bakma arzusu taşıyor. Depremin getirdiği yıkımın ardından, hayatlarını yeniden inşa etmeye çalışan bu insanların sesine kulak vermek ve onların yaşadığı zorlukları anlamak, hepimiz için bir sorumluluk. Bir daha bu acıların yaşanmaması için, toplum olarak bilinçli ve duyarlı olmalıyız. Bu yıldönümünde, depremzedelerin acılarını ve çaresizliklerini unutmamak için bir kez daha hatırlatmak istiyoruz: Yaşananlardan ders çıkararak, gelecekte daha sağlam adımlar atmalıyız. Bu süreçte en önemli şey, dayanışma v...